Nowoczesne terminale płatnicze POS posiadają więcej opcji niż samo przyjmowanie transakcji płatniczych, w zależności od wybranego modelu istnieje możliwość dodania dodatkowych funkcji, aby dopasować ofertę do indywidualnych oczekiwań klientów względem płatności.
Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz najlepszy terminal płatniczy dla swojego biznesu!
Jak działają terminale płatnicze POS?
Terminale płatnicze są urządzeniami elektronicznymi, które pozwalają na przeprowadzanie płatności bezgotówkowych kartami płatniczymi lub zbliżeniowymi płatnościami mobilnymi. Działają one na zasadzie połączenia z siecią telefoniczną lub internetową, co umożliwia przesyłanie danych związanych z transakcją do banku lub instytucji finansowej.
Podczas dokonywania płatności, klient wprowadza lub zbliża swoją kartę płatniczą do terminala lub podaje 6-cio cyfrowy kod BLIK, terminal płatniczy odczytuje informacje z paska magnetycznego, z mikroprocesora karty lub korzysta z łączności za pomocą anteny radiowej. Dodatkowo terminale pozwalają na akceptację zbliżeniowych płatności mobilnych z wykorzystaniem telefonu komórkowego/smartfona/smartwatcha lub innego urządzenia, na którym zostało zainstalowane oprogramowanie umożliwiające płatności mobilne – ApplePay, GooglePay, BLIK czy moduł NFC. Następnie terminal pobiera dane dotyczące transakcji, takie jak kwota płatności oraz informacje o sprzedawcy i przekazuje je do banku, który dokonuje autoryzacji transakcji. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wyświetla je na ekranie lub na życzenie klienta drukuje potwierdzenie płatności. Klient otrzymuje paragon potwierdzający dokonanie płatności, a środki są przekazywane z konta klienta na konto sprzedawcy.
Dlaczego warto mieć terminal płatniczy?
Terminal do płatności kartą przynosi wiele korzyści zarówno przedsiębiorcom i sprzedawcom jak i klientom. Oto kilka powodów, dla których warto posiadać terminal płatniczy w swoim biznesie:
- Zwiększenie liczby klientów - wiele klientów preferuje dokonywanie płatności bezgotówkowo, posiadanie terminala płatniczego umożliwia obsługę większej liczby klientów, co może przyczynić się do zwiększenia obrotów.
- Zwiększenie sprzedaży – klienci nie będą ograniczeni przez ilość gotówki, którą posiadają w portfelu.
- Bezpieczeństwo transakcji - płatności bezgotówkowe są bezpieczniejsze, ponieważ minimalizują ryzyko kradzieży lub zgubienia pieniędzy.
- Wygoda i łatwość obsługi - korzystanie z terminala płatniczego jest łatwe i wygodne, zarówno dla sprzedawcy, jak i klienta.
- Przyspieszenie procesu sprzedaży - posiadanie terminala płatniczego przyspiesza proces sprzedaży, klient nie musi szukać gotówki i czekać na wydanie reszty, transakcja jest przetwarzana w ciągu kilku sekund, co pozwala na obsłużenie większej liczby klientów.
- Zwiększenie zaufania klientów – terminal do płatności kartą zwiększa zaufanie klientów i pokazuje, że sprzedawca jest profesjonalny, wychodzi naprzeciw oczekiwań i dba o wygodę klientów.
Przyjmowanie płatności bezgotówkowych może pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie Twojego biznesu, wybierz odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy!
Rodzaje terminali płatniczych POS
Planet Pay współpracuje z renomowanymi producentami terminali POS. Korzystamy tylko ze sprawdzonych produktów, a oferowane przez nas urządzenia posiadają wszystkie certyfikaty bezpieczeństwa wymagane przez organizacje płatnicze. W swojej ofercie posiadamy zarówno terminale stacjonarne jak i mobilne, o różnych protokołach komunikacji. Elastyczna oferta pozwala dostosować urządzenie do potrzeb każdego klienta.
Terminale mobilne mPOS
Terminal mobilny mPOS (z ang. mobile point of sale) to niewielkie i lekkie urządzenie bezprzewodowe umożliwiające przyjmowanie płatności bezgotówkowych. Dzięki wbudowanemu akumulatorowi oraz łączności GPRS ten mały czytnik kart płatniczych jest idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż w terenie lub nie mogą sobie pozwolić na stałe ładowanie terminala płatniczego. Urządzenie nie posiada drukarki, dzięki czemu potwierdzenie może być wysyłane przez e-mail lub SMS, co znacznie przyspiesza i ułatwia przeprowadzenie transakcji. Mobilny terminal płatniczy to najlepsze rozwiązanie dla branży gastronomicznej, firm kurierskich, taksówkarzy, dostawców oraz branży beauty.
Terminale stacjonarne
Stacjonarny terminal płatniczy to klasyczne urządzenie do przyjmowania płatności bezgotówkowych. Posiadają one stałe połączenie z siecią za pomocą gniazda internetowego oraz wymagają podłączenia do źródła zasilania. Terminale stacjonarne to najlepsze rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż bezpośrednią przy stanowisku kasowym i potrzebują niezawodnych rozwiązań, dzięki którym unikną chwilowej niedyspozycji z powodu rozładowania baterii. Ten model terminala kart płatniczych jest uniwersalnym rozwiązaniem w punktach handlowo-usługowych, dla branży hotelarskiej, gastronomicznej.
Terminale kasowe
Terminale kasowe to czytniki kart płatniczych do przyjmowania płatności bezgotówkowych zintegrowane z kasą fiskalną. Połączenie systemu kasowego lub kasy fiskalnej z terminalem płatniczym POS, sprawia, że obsługa klienta staje się jeszcze szybsza. Informacje o kwocie transakcji są automatycznie przekazywane do terminala płatniczego, co minimalizuje ryzyko błędów kasjerskich przy przepisywaniu kwoty na terminal płatniczy.
Jak wybrać terminal płatniczy do swojego biznesu?
Na rynku istnieje wiele różnych rodzajów terminali płatniczych, które różnią się między sobą jakością procesorów, dodatkowymi funkcjonalnościami oraz przeznaczeniem (terminale stacjonarne i mobilne). Jak więc wybrać odpowiednie urządzenie dopasowane do rodzaju prowadzonej działalności?
Przy wyborze odpowiedniego modelu terminala płatniczego do Twojego biznesu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników takich jak rodzaj działalności, uwarunkowania miejsca prowadzenia działalności – czy jest dostęp do Internetu, potrzeby klientów i wymagania techniczne urządzenia.
Terminal stacjonarny musi być stale podłączony do sieci, doskonale sprawdzi się w dużym sklepie wielobranżowym gdzie niezbędny jest wydajny terminal płatniczy, który szybko połączy się z kasą oraz umożliwi obsługę różnych promocji, takich jak programy lojalnościowe, karty rabatowe i podarunkowe. Aby zapewnić szybkość przetwarzania transakcji i ochronę danych, warto zwrócić uwagę na zastosowany procesor i upewnić się, że urządzenie ma możliwość szybkiego przetwarzania procesów szyfrowania i deszyfrowania danych. Efektywne działanie terminala płatniczego przyspieszy proces obsługi klientów i zmniejszy ilość kolejek. Takie rozwiązanie przyczyni się do zwiększenia zadowolenia z obsługi i zachęci klientów do powrotów do sklepu.
W mniejszych lokalach handlowo-usługowych takich jak kioski, księgarnie, osiedlowe sklepy spożywcze dobrym rozwiązaniem będzie terminal płatniczy posiadający funkcje sprzedaży doładowań prepaid oraz obsługę rachunków. Taki terminal do kart płatniczych pozwoli rozszerzyć ofertę, a dodatkowe usługi zwiększą dochód w firmie.
Terminal mobilny mPOS dzięki wbudowanej baterii i połączeniu z siecią za pomocą Wi-Fi będzie idealnym rozwiązaniem do obsługi płatności bezgotówkowych dla przedstawicieli handlowych, firm kurierskich, taksówkarzy.
W przypadku salonów fryzjerskich lub kosmetycznych, warto rozważyć wybór podstawowego terminala płatniczego do obsługi płatności kartą. W punktach usługowych zwykle nie jest konieczne zaawansowane urządzenie, ponieważ sprzedaż nie jest tu wykonywana w sposób ciągły. W przypadku terminali płatniczych z mniejszą mocą procesora, odczekanie kilku dodatkowych sekund na zatwierdzenie transakcji nie będzie stanowiło problemu oraz nie spowoduje kolejek. Ważne jest jednak, aby urządzenie umożliwiało obsługę różnych form płatności, w tym programów lojalnościowych oraz kart podarunkowych.
Dodatkowe korzyści terminali kart płatniczych
Bez wątpienia posiadanie terminala do płatności kartą to nie tylko wygoda dla klientów, ale również wiele dodatkowych korzyści dla Twojego biznesu. Oprócz możliwości akceptacji płatności kartą, terminale oferują wiele dodatkowych funkcji, które mogą pomóc w rozwoju i zwiększeniu zysków.
Jedną z wielu opcji, którą oferują terminale płatnicze, jest sprzedaż doładowań telefonów. Dzięki temu rozszerzysz ofertę i zyskasz dodatkowy dochód. Klienci docenią także usługę cashback, dzięki której nie będą musieli szukać bankomatu, a wypłatę środków będą mogli przeprowadzić bezpośrednio w Twoim lokalu. Kolejną zaletą terminali płatniczych jest obsługa płatności DCC, czyli przetwarzanie płatności w walucie karty klienta. Dzięki temu niezależnie od tego, czy klient posiada kartę z Polski czy z zagranicy, możesz mieć pewność, że jego płatność zostanie poprawnie przetworzona.
Doładowanie telefonu
Zaoferuj swoim klientom możliwość doładowania telefonu od wielu operatorów w dowolnym nominale. Usługa jest korzystna nie tylko dla klientów, którzy zyskują wygodę i możliwość doładowania swojego telefonu, ale także dla właścicieli biznesów. Klienci, którzy korzystają z tej usługi, często dokonują również innych zakupów, co zwiększa obroty w sklepie lub punkcie usługowym. Dodatkowo, za każdą transakcję doładowania, przeprowadzoną za pomocą terminala, otrzymuje się prowizję, co może wpłynąć pozytywnie na zyski firmy.
Cashback
Cashback to usługa, dzięki której klienci mogą wypłacić gotówkę w sklepie lub punkcie usługowym. Możliwość wypłaty jest dostępna wtedy, gdy klient dokonuje płatności kartą za zakupy lub usługi. Dzięki temu klienci oszczędzają czas i mają wygodniejszy dostęp do gotówki. Korzystanie z opcji Cashback może również przynieść korzyści Twojej firmie, dzięki zwiększeniu usług możesz zyskać więcej lojalnych klientów.
Płatności DCC
DCC to usługa umożliwiająca płatność w walucie posiadacza karty, informująca o kursie przewalutowania. Oferuj swoim klientom możliwość płacenia w ich własnej walucie i zyskaj!
Dzięki usłudze DCC obniżysz koszty wynikające z obsługi transakcji kartami zagranicznymi, zwiększysz swój dochodu poprzez akceptowanie płatności w różnych walutach, dzięki dostarczeniu opcji wyboru waluty płatności zapewnisz swoim klientom większy komfort i poczucie bezpieczeństwa. Podczas transakcji klient otrzymuje informację o kursie wymiany waluty oraz ostatecznej kwocie do zapłaty. Na wydruku z terminala kart płatniczych widoczny jest kurs, kwota transakcji w polskich złotych oraz w walucie karty. Terminal automatycznie identyfikuje walutę, w której dokonywana jest płatność.
Napiwek
Napiwek w terminalu płatniczym to usługa przeznaczona szczególnie dla punktów usługowo-handlowych i gastronomicznych, pozwala ustanowić wybrane kwoty jako dodatkowe wynagrodzenie za usługę do transakcji, a później rozliczać je jako oddzielną pozycję na potwierdzeniu płatności. Dzięki wdrożonej funkcjonalności klient może nagrodzić Twoich pracowników za profesjonalną obsługę.
Obowiązek posiadania terminalu płatniczego
Od początku 2022 roku weszły w życie nowe przepisy, które wprowadziły dodatkowe obowiązki dla przedsiębiorców. Jednym z nich jest wymaganie zapewnienia możliwości płatności bezgotówkowej. Terminal płatniczy stał się coraz bardziej popularny wśród przedsiębiorców, ponieważ wiele osób preferuje płatności bezgotówkowe. Płatności bezgotówkowe są również bardziej powszechne z powodu zmian w podatkach, które weszły w życie 1 stycznia 2022 roku zgodnie z nowelizacją ustawy Prawa Przedsiębiorców:
„Przedsiębiorca zapewnia możliwość dokonywania zapłaty w każdym miejscu, w którym działalność gospodarcza jest faktycznie wykonywana, w szczególności w lokalu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub w pojeździe wykorzystywanym do świadczenia usług transportu pasażerskiego, przy użyciu instrumentu płatniczego w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych”.
Każdy przedsiębiorca, który posiada kasę fiskalną musi zapewnić możliwość dokonywania płatności bezgotówkowej. Nie każdy przedsiębiorca musi jednak posiadać terminal płatniczy. Jeśli prowadzi usługi online, możesz zapewnić płatności bezgotówkowe w inny sposób, np. poprzez przelew bankowy. Nowe przepisy nie dotyczą wszystkich przedsiębiorców, ale tylko tych, którzy są zobligowani do stosowania kasy fiskalnej. Lista działalności zwolnionych z tego obowiązku jest wąska, więc coraz więcej przedsiębiorców musi umożliwić płatności bezgotówkowe za pomocą terminala płatniczego.
Obowiązek integracji terminala płatniczego z kasą fiskalną online wejdzie w życie od dnia 1 stycznia 2025 roku.