FAQ

Współpraca

Jak nawiązać współpracę z Planet Pay w zakresie akceptacji płatności (sklep internetowy, płatności w sklepie stacjonarnym)?

W celu nawiązania współpracy zapraszamy do kontaktu przez:

• formularz kontaktowy kliknij tu 

• naszą stronę internetową, dodzwaniamy w ciągu 28 sekund,

• infolinię handlową 48 801 50 80 50.

Jakie metody płatności mogę wdrożyć w swoim sklepie internetowym?

Płatności online Planet Pay możesz udostępnić swoim Klientom zarówno na stronie internetowej jak i na urządzeniach mobilnych. Oferujemy kompleksowe rozwiązanie w zakresie najpopularniejszych metod płatności:


Karty płatnicze i portfele elektroniczne - płatności dokonywane krajowymi i zagranicznymi kartami debetowymi oraz kredytowymi z logo Visa, oraz Mastercard. Płatności kartami obsługują pełny proces SCA z wykorzystaniem standardu 3DSecure.


W ramach płatności kartą dostępne są następujące funkcjonalności:

- Transakcja sprzedaży

- Anulowanie płatności

- Zwrot

- Płatności cykliczne

- Preautoryzacja

- MOTO

- GPAY – płatność Google Pay

- ApplePay – płatność Apple Pay


BLIK – płatność BLIK:

- z przekierowaniem na eblik.pl


Przelewy online dla następujących banków kliknij tu

W jaki sposób mogę podpisać Umowę?

Proponujemy następujące formy podpisania Umowy:

- elektronicznie za pośrednictwem portalu eBOK Onboarding;

- za pomocą certyfikowanego Podpisu Kwalifikowanego lub Podpisu Zaufanego;

- podpis odręczny.

Na jaki okres zawierana jest Umowa?

Nasze umowy zawierane są na czas nieokreślony. W przypadku Umów zawieranych na Terminale POS obowiązuje minimalny okres trwania Umowy 24 lub 36 miesięcy. Dodatkowo jeśli klient nie posiadał wcześniej terminala płatniczego może otrzymać do 12 miesięcy dofinansowania dla jednego Terminala w Programie Polska Bezgotówkowa.

Jakie Terminale POS mają Państwo w ofercie?

Posiadamy wiele urządzeń dwóch największych producentów terminali płatniczych na świecie: Verifone oraz Ingenico. Korzystamy tylko ze sprawdzonych produktów. Oferowane przez nas urządzenia posiadają wszystkie certyfikaty bezpieczeństwa wymagane przez organizacje płatnicze. Posiadamy zarówno terminale stacjonarne jak i mobilne, o różnych protokołach komunikacji. Elastyczna oferta pozwala dostosować urządzenie do potrzeb każdego Klienta.

Czy instalacja urządzenia jest u Państwa płatna?

Instalacja urządzeń jest bezpłatna.

Jak odbywa się instalacja terminala?

Mamy dwie możliwości instalacji terminala:

- Terminal przywiezie do Państwa serwisant, który zainstaluje urządzenie oraz przeszkoli Państwa z obsługi urządzeń;

- samoinstalacja – klient otrzymuje terminal kurierem.

Czy usługi dodatkowe uruchamiane na Terminalu POS tj.: logo, cashback, doładowania są płatne?

Wszystkie usługi dodatkowe są włączane i utrzymywane bezpłatnie.

Czy podpisując umowę z Planet Pay ponoszę dodatkowe opłaty np. za PCI DSS, czy utrzymanie danych?

Nie ponosisz opłat za utrzymanie danych czy PCI DSS. Obowiązują tylko opłaty wskazane w Umowie.

Czy mogę skorzystać z Programu Polska Bezgotówkowa?

Tak, Planet Pay jest operatorem, z którym można podpisać umowę wraz z dofinansowaniem z Programu Polska Bezgotówkowa pod warunkiem spełnienia kryteriów nałożonych przez Fundację.

Kiedy zostaną włączone płatności w moim sklepie internetowym?

Płatności zostaną włączone po zakończeniu weryfikacji Twojej firmy. Proces weryfikacji rozpoczniemy po:

- zaakceptowaniu/podpisaniu Umowy wraz z załącznikami zgodnie z Reprezentacją,

- zaksięgowaniu przelewów weryfikacyjnych na naszym rachunku.

Aktualny status procesowania Umowy możesz sprawdzić logując się na konto w Portal eBOK onboarding utworzone podczas procesu rejestracji.

Jak rozszerzyć współpracę w sklepie internetowym o kolejne metody płatności?

Jeżeli jesteś zainteresowany rozszerzeniem współpracy o kolejne metody płatności takie jak:

- Płatności cykliczne

- MOTO

- Preautoryzację

Zapraszamy do kontaktu przez:

- formularz kontaktowy kliknij tu

- naszą stronę internetową dodzwaniamy w ciągu 28 sekund,

- infolinię handlową 48 801 50 80 50.

Chcę uruchomić płatności w kolejnym sklepie internetowym. Jak to zrobić?

Aby uruchomić płatności w kolejnym sklepie prosimy o wypełnienie "Wniosku o dodanie sklepu internetowego (terminala wirtualnego) w umowie akceptacji płatności online przy użyciu Instrumentów płatniczych)". Formularz znajduje się tu 


Dokument należy przesłać w formie elektronicznej (podpisanej poprzez: Podpis Zaufany, Kwalifikowany Podpis Elektroniczny) na adres: ecommerce@planetpay.pl bądź pocztą tradycyjną na adres:


Planet Pay sp. z o.o. (ZOT POS)

ul. Szosa Zambrowska 100

18-400 Łomża

Czy jest możliwość przetestowania Płatności online (bramki płatniczej) Planet Pay bez podpisywania umowy?

Tak, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy o uzyskanie dostępu do środowiska testowego Sandbox. Po zatwierdzeniu otrzymasz dane konfiguracyjne wraz z informacją jak korzystać z testowych metod płatności. Formularz znajdziesz tu 

Jak rozszerzyć współpracę o kolejny Terminal POS?

W celu rozszerzenia współpracy zapraszamy do kontaktu poprzez:
- formularz kontaktowy na stronie www.planetpay.pl,
- kontaktu telefonicznego przez naszą stronę internetową dodzwaniamy w ciągu 28 sekund,
- bezpośrednio z infolinią handlową 48 801 50 80 50.

Zmieniłem lokalizację, jak mogę zamówić zestaw marketingowy?

Każdy punkt Akceptanta zobowiązany jest do odpowiedniego eksponowania emblematów informujących o tym, jakie Instrumenty Płatnicze akceptuje. W celu otrzymania materiałów należy złożyć zamówienie na zestaw marketingowy telefonicznie kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta lub mailowo na adres: pos@planetpay.pl

Czy dokonywanie płatności przez bramkę płatniczą Planet Pay jest bezpieczne?

Tak, dokonywanie płatności przez bramkę płatniczą Planet Pay jest bezpieczne. Planet Pay jest Krajową Instytucją Płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF). Dodatkowo bezpieczeństwo przetwarzanych przez nas danych kartowych potwierdza certyfikat PCI DSS.

Czy terminale Planet Pay są bezpieczne?

Tak, terminale Planet Pay są bezpieczne, potwierdza to certyfikat PCI DSS.

Jak rozpocząć współpracę partnerską z Planet Pay?

Napisz do nas na maila rh@planetpay.pl, a w odpowiedzi skontaktuje się z Tobą opiekun handlowy, który przedstawi Ci możliwości współpracy.

Dlaczego warto nawiązać współpracę partnerską z Planet Pay?

Oferujemy dopasowane rozwiązana dla każdego Agenta przygotowywane na bazie dwóch głównych modeli współpracy. Zapewniamy stałe wsparcie opiekuna handlowego, który szybko i sprawnie pomoże Państwu znaleźć odpowiedź na zadane pytanie, czy rozwiązanie problemu.

Oferujemy atrakcyjne wynagrodzenie oraz partnerski tryb współpracy. Stawiamy na relacje!

Jakie modele współpracy partnerskiej oferujecie?

Model Lead’owy

Wystarczy, że prześlesz nam zgłoszenie potencjalnego Akceptanta zainteresowanego współpracą, a my zajmiemy się formalnościami związanymi z przedstawieniem oferty oraz podpisaniem Umowy. Przekażemy Ci informację, jeżeli uda się zawrzeć Umowę z Akceptantem.

Model Agencyjny

Masz realny wpływ na rozwój Twojego biznesu oraz Twoich Klientów. Sam ustalasz stawki i podpisujesz Umowę z Akceptantem. Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na wyższe wynagrodzenie!

W jaki sposób mogę wypowiedzieć Umowę?

Zgodnie z zapisami Umowy każda ze stron Umowy ma prawo do jej rozwiązania przy zachowaniu okresu wypowiedzenia wskazanego w Umowie, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Wypowiedzenie, pod rygorem nieważności, wymaga zachowania formy pisemnej i powinno być przesłane lub dostarczone do siedziby Planet Pay za pokwitowaniem, na adres:


Planet Pay Sp. z o.o.

ul. Szosa Zambrowska 100

18-400 Łomża

Jakie Terminale POS mają Państwo w ofercie?

Posiadamy wiele urządzeń dwóch największych producentów terminali płatniczych na świecie: Verifone oraz Ingenico. Korzystamy tylko ze sprawdzonych produktów. Oferowane przez nas urządzenia posiadają wszystkie certyfikaty bezpieczeństwa wymagane przez organizacje płatnicze. Posiadamy zarówno terminale stacjonarne jak i mobilne, o różnych protokołach komunikacji. Elastyczna oferta pozwala dostosować urządzenie do potrzeb każdego Klienta.

Czy instalacja urządzenia jest u Państwa płatna?

Instalacja urządzeń jest bezpłatna.

Jak odbywa się instalacja terminala?

Mamy dwie możliwości instalacji terminala:

- Terminal przywiezie do Państwa serwisant, który zainstaluje urządzenie oraz przeszkoli Państwa z obsługi urządzeń;

- samoinstalacja – klient otrzymuje terminal kurierem.

Czy usługi dodatkowe uruchamiane na Terminalu POS tj.: logo, cashback, doładowania są płatne?

Wszystkie usługi dodatkowe są włączane i utrzymywane bezpłatnie.

Czy podpisując umowę z Planet Pay ponoszę dodatkowe opłaty np. za PCI DSS, czy utrzymanie danych?

Nie ponosisz opłat za utrzymanie danych czy PCI DSS. Obowiązują tylko opłaty wskazane w Umowie.

Czy mogę skorzystać z Programu Polska Bezgotówkowa?

Tak, Planet Pay jest operatorem, z którym można podpisać umowę wraz z dofinansowaniem z Programu Polska Bezgotówkowa pod warunkiem spełnienia kryteriów nałożonych przez Fundację.

Kiedy zostaną włączone płatności w moim sklepie internetowym?

Płatności zostaną włączone po zakończeniu weryfikacji Twojej firmy. Proces weryfikacji rozpoczniemy po:

- zaakceptowaniu/podpisaniu Umowy wraz z załącznikami zgodnie z Reprezentacją,

- zaksięgowaniu przelewów weryfikacyjnych na naszym rachunku.

Aktualny status procesowania Umowy możesz sprawdzić logując się na konto w Portal eBOK onboarding utworzone podczas procesu rejestracji.

Jak rozszerzyć współpracę w sklepie internetowym o kolejne metody płatności?

Jeżeli jesteś zainteresowany rozszerzeniem współpracy o kolejne metody płatności takie jak:

- Płatności cykliczne

- MOTO

- Preautoryzację

Zapraszamy do kontaktu przez:

- formularz kontaktowy kliknij tu

- naszą stronę internetową dodzwaniamy w ciągu 28 sekund,

- infolinię handlową 48 801 50 80 50.

Chcę uruchomić płatności w kolejnym sklepie internetowym. Jak to zrobić?

Aby uruchomić płatności w kolejnym sklepie prosimy o wypełnienie "Wniosku o dodanie sklepu internetowego (terminala wirtualnego) w umowie akceptacji płatności online przy użyciu Instrumentów płatniczych)". Formularz znajduje się tu 


Dokument należy przesłać w formie elektronicznej (podpisanej poprzez: Podpis Zaufany, Kwalifikowany Podpis Elektroniczny) na adres: ecommerce@planetpay.pl bądź pocztą tradycyjną na adres:


Planet Pay sp. z o.o. (ZOT POS)

ul. Szosa Zambrowska 100

18-400 Łomża

Czy jest możliwość przetestowania Płatności online (bramki płatniczej) Planet Pay bez podpisywania umowy?

Tak, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy o uzyskanie dostępu do środowiska testowego Sandbox. Po zatwierdzeniu otrzymasz dane konfiguracyjne wraz z informacją jak korzystać z testowych metod płatności. Formularz znajdziesz tu 

Jak rozszerzyć współpracę o kolejny Terminal POS?

W celu rozszerzenia współpracy zapraszamy do kontaktu poprzez:
- formularz kontaktowy na stronie www.planetpay.pl,
- kontaktu telefonicznego przez naszą stronę internetową dodzwaniamy w ciągu 28 sekund,
- bezpośrednio z infolinią handlową 48 801 50 80 50.

Zmieniłem lokalizację, jak mogę zamówić zestaw marketingowy?

Każdy punkt Akceptanta zobowiązany jest do odpowiedniego eksponowania emblematów informujących o tym, jakie Instrumenty Płatnicze akceptuje. W celu otrzymania materiałów należy złożyć zamówienie na zestaw marketingowy telefonicznie kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta lub mailowo na adres: pos@planetpay.pl

Czy dokonywanie płatności przez bramkę płatniczą Planet Pay jest bezpieczne?

Tak, dokonywanie płatności przez bramkę płatniczą Planet Pay jest bezpieczne. Planet Pay jest Krajową Instytucją Płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF). Dodatkowo bezpieczeństwo przetwarzanych przez nas danych kartowych potwierdza certyfikat PCI DSS.

Czy terminale Planet Pay są bezpieczne?

Tak, terminale Planet Pay są bezpieczne, potwierdza to certyfikat PCI DSS.

Jak rozpocząć współpracę partnerską z Planet Pay?

Napisz do nas na maila rh@planetpay.pl, a w odpowiedzi skontaktuje się z Tobą opiekun handlowy, który przedstawi Ci możliwości współpracy.

Dlaczego warto nawiązać współpracę partnerską z Planet Pay?

Oferujemy dopasowane rozwiązana dla każdego Agenta przygotowywane na bazie dwóch głównych modeli współpracy. Zapewniamy stałe wsparcie opiekuna handlowego, który szybko i sprawnie pomoże Państwu znaleźć odpowiedź na zadane pytanie, czy rozwiązanie problemu.

Oferujemy atrakcyjne wynagrodzenie oraz partnerski tryb współpracy. Stawiamy na relacje!

Jakie modele współpracy partnerskiej oferujecie?

Model Lead’owy

Wystarczy, że prześlesz nam zgłoszenie potencjalnego Akceptanta zainteresowanego współpracą, a my zajmiemy się formalnościami związanymi z przedstawieniem oferty oraz podpisaniem Umowy. Przekażemy Ci informację, jeżeli uda się zawrzeć Umowę z Akceptantem.

Model Agencyjny

Masz realny wpływ na rozwój Twojego biznesu oraz Twoich Klientów. Sam ustalasz stawki i podpisujesz Umowę z Akceptantem. Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na wyższe wynagrodzenie!

W jaki sposób mogę wypowiedzieć Umowę?

Zgodnie z zapisami Umowy każda ze stron Umowy ma prawo do jej rozwiązania przy zachowaniu okresu wypowiedzenia wskazanego w Umowie, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Wypowiedzenie, pod rygorem nieważności, wymaga zachowania formy pisemnej i powinno być przesłane lub dostarczone do siedziby Planet Pay za pokwitowaniem, na adres:


Planet Pay Sp. z o.o.

ul. Szosa Zambrowska 100

18-400 Łomża

Metody płatności i usługi dodatkowe

Jakie metody płatności może udostępnić Planet Pay?

Płatności online Planet Pay możesz udostępnić swoim Klientom zarówno na stronie internetowej jak i na urządzeniach mobilnych. Oferujemy kompleksowe rozwiązanie w zakresie najpopularniejszych metod płatności:


Karty płatnicze i portfele elektroniczne - płatności dokonywane krajowymi i zagranicznymi kartami debetowymi oraz kredytowymi z logo Visa, oraz Mastercard. Płatności kartami obsługują pełny proces SCA z wykorzystaniem standardu 3DSecure.


W ramach płatności kartą dostępne są następujące funkcjonalności:

- Transakcja sprzedaży

- Anulowanie płatności

- Zwrot

- Płatności cykliczne

- Preautoryzacja

- MOTO

- GPAY – płatność Google Pay

- ApplePay – płatność Apple Pay


BLIK – płatność BLIK:

- z przekierowaniem na eblik.pl


Przelewy online dla następujących banków kliknij tu

Czy udostępniacie płatności cykliczne (subskrypcje)?

Tak, umożliwiamy uruchomienie i konfigurację płatności cyklicznych.

W celu uzyskania szczegółów zapraszamy do kontaktu przez:

• formularz kliknij tu,

• naszą stronę internetową dodzwaniamy w ciągu 28 sekund,

• infolinię handlową 48 801 50 80 50.

Chciałbym umożliwić moim Klientom płatności One Click. Czy jest taka możliwość?

Dajemy możliwość płatności One Click przy użyciu:

- karty płatniczej VISA/MC - utworzenie portfela z zapisanymi kartami i wykonywanie płatności z wykorzystaniem zapisanej karty;

- BLIK - dla internetowej oraz mobilnej wersji aplikacji.


W celu uzyskania szczegółów zapraszamy do kontaktu przez:

• formularz kliknij tu,

• naszą stronę internetową odzwaniamy w ciągu 28 sekund,

• infolinię handlową 48 801 50 80 50.

Czy na terminalach Planet Pay można zapłacić BLIK bądź mobilnie za pomocą telefonu/zegarka?

Tak, terminale Planet Pay akceptują zbliżeniowe transakcje mobilne oraz z wykorzystaniem kodu BLIK.

Czy terminale Planet Pay udostępniają usługę Preautoryzacji lub MOTO?

Tak, terminale Planet Pay udostępniają wiele usług dodatkowych w tym Preautoryzację oraz MOTO.

Czy terminale Planet Pay udostępniają usługę Preautoryzacji lub MOTO?

Tak, terminale Planet Pay udostępniają wiele usług dodatkowych w tym Preautoryzację oraz MOTO.

Pomoc techniczna/integracja

Co to jest MID, sekret Sprzedającego i klucz do podpisywania notyfikacji?

• Numer MID to numer identyfikacyjny Sprzedawcy.


• Sekret Sprzedającego to ciąg znaków służący do uwierzytelniania wywołania API.


• Klucz do podpisywania notyfikacji to ciąg znaków służący do uwierzytelniania notyfikacji wysyłanych do sklepu.

Gdzie znajdę moje dane do konfiguracji bramki lub API?

Dane do konfiguracji znajdziesz w Portalu Akceptanta eBOK w zakładce Terminale -> Szczegóły terminala -> Parametry konfiguracyjne. 

Do portalu eBOK zalogujesz się tu 

Jak mogę przetestować Płatności online (bramkę płatniczą) Planet Pay?

Każdy może przetestować naszą usługę bez podpisywania umowy. Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy o uzyskanie dostępu do środowiska testowego Sandbox. Po zatwierdzeniu otrzymasz dane konfiguracyjne wraz z informacją jak korzystać z testowych metod płatności. 

Formularz znajdziesz tu 

Kiedy zostaną włączone płatności?

Płatności zostaną włączone po zakończeniu weryfikacji Twojej firmy i strony internetowej. 

Proces weryfikacji rozpoczniemy po:


• zaakceptowaniu/podpisaniu Umowy wraz z załącznikami zgodnie z Reprezentacją,

• zaksięgowaniu przelewu weryfikacyjnego na naszym rachunku.


Aktualny status procesowania Umowy możesz sprawdzić logując się na konto w Portalu Akceptanta eBOK utworzone podczas procesu rejestracji.

W przypadku niektórych metod płatności należy spełnić dodatkowe wymagania m.in dotyczące oznakowania strony czy prawne.

Jak mogę się zintegrować z systemem Planet Pay?

Udostępniamy integrację przy wykorzystaniu:


• wtyczek do najpopularniejszych platform sklepowych (PrestaShop, WooCommerce, Magento) szczegóły znajdziesz tu 


• WEB API - dokumentację techniczną na potrzeby integracji znajdziesz tu


• SDK Payment – zestaw bibliotek dla systemów operacyjnych IOS oraz Android dla obsługi procesu tokenizacji i dokonywania płatności na poziomie aplikacji mobilnej z wykorzystaniem kart płatniczych oraz BLIK.

Mam własną aplikację webową - jak się zintegrować?

W przypadku własnej aplikacji internetowej zintegruj się z nami wykorzystując WEB API. Dokumentację techniczną znajdziesz tu 

Czy mogę użyć rozwiązania Planet Pay w mojej aplikacji mobilnej?

Dla aplikacji mobilnej iOS/Android możesz użyć Planet Pay SDK Payment. Jest to biblioteka do obsługi procesu tokenizacji i płatności ze wbudowaną biblioteką wraz 3DS SDK certyfikowaną przez EMVCo dla systemów Android oraz iOS.

Mam problem z uruchomieniem płatności. Co zrobić?

Jeśli w procesie integracji pojawił się problem lub masz do nas pytania napisz do nas na adres: support@ecom.planetpay.pl

Gdzie znajdę dokumentację techniczną?

Dokumentację techniczną znajdziesz tu

Skończył mi się papier w terminalu, co mam zrobić?

Jeśli skończył Ci się papier w terminalu musisz wymienić rolkę na nową. Terminale wykorzystują ogólnodostępny papier do drukarek termicznych o szerokości 57 mm dla:

- terminali stacjonarnych maksymalna średnica 40 mm, długość 30 metrów,

- terminali mobilnych maksymalna średnica 20 mm, długość 15 metrów.

Możliwy jest również zakup papieru kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 801 50 80 50 wew. 2 złożenie zamówienia.

Jak mogę się zintegrować z systemem Planet Pay?

Udostępniamy integrację przy wykorzystaniu:


• wtyczek do najpopularniejszych platform sklepowych (PrestaShop, WooCommerce, Magento) szczegóły znajdziesz tu 


• WEB API - dokumentację techniczną na potrzeby integracji znajdziesz tu


• SDK Payment – zestaw bibliotek dla systemów operacyjnych IOS oraz Android dla obsługi procesu tokenizacji i dokonywania płatności na poziomie aplikacji mobilnej z wykorzystaniem kart płatniczych oraz BLIK.

Mam własną aplikację webową - jak się zintegrować?

W przypadku własnej aplikacji internetowej zintegruj się z nami wykorzystując WEB API. Dokumentację techniczną znajdziesz tu 

Czy mogę użyć rozwiązania Planet Pay w mojej aplikacji mobilnej?

Dla aplikacji mobilnej iOS/Android możesz użyć Planet Pay SDK Payment. Jest to biblioteka do obsługi procesu tokenizacji i płatności ze wbudowaną biblioteką wraz 3DS SDK certyfikowaną przez EMVCo dla systemów Android oraz iOS.

Mam problem z uruchomieniem płatności. Co zrobić?

Jeśli w procesie integracji pojawił się problem lub masz do nas pytania napisz do nas na adres: support@ecom.planetpay.pl

Gdzie znajdę dokumentację techniczną?

Dokumentację techniczną znajdziesz tu

Skończył mi się papier w terminalu, co mam zrobić?

Jeśli skończył Ci się papier w terminalu musisz wymienić rolkę na nową. Terminale wykorzystują ogólnodostępny papier do drukarek termicznych o szerokości 57 mm dla:

- terminali stacjonarnych maksymalna średnica 40 mm, długość 30 metrów,

- terminali mobilnych maksymalna średnica 20 mm, długość 15 metrów.

Możliwy jest również zakup papieru kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 801 50 80 50 wew. 2 złożenie zamówienia.

Rozliczenia transakcji

Jak mogę sprawdzić status transakcji?

Status transakcji można sprawdzić w eBOK. Informacje znajdują się w zakładce „Transakcje”.

Do portalu eBOK zalogujesz się tu 

Jak mogę sprawdzić dostępne saldo do wypłaty w Planet Pay?

Aktualne saldo sprawdzisz w eBOK.

Do portalu eBOK zalogujesz się tu

Jak wygenerować zestawienie transakcji?

Raporty dzienne są dostępne w eBOK.

Zestawienie transakcji można również wygenerować w eBOK wg określonych kryteriów np. data transakcji.

Do portalu eBOK zalogujesz się tu 

Jak mogę zlecić zwrot do transakcji wykonanej w sklepie internetowym?

Zwrot transakcji wykonanej w sklepie internetowym należy zlecić w eBOK. Po zalogowaniu do eBOK w zakładce „Transakcje” należy wyszukać transakcję, do której ma być wykonany zwrot, a następnie po prawej stronie należy wybrać opcję ,,Zwrot".


Do transakcji można wykonać wiele zwrotów jednak zsumowana kwota zwrotu nie może być wyższa niż wartość transakcji.

Zwrot może być wykonany jedynie dla transakcji o statusie Udana rozliczona.

Zwrot może być wykonany za pośrednictwem tej samej metody płatności co pierwotna transakcja.

Aby zwrot był możliwy na saldzie dostępnym do wypłaty musi znajdować się wystarczająca ilość środków.

Istnieje możliwość realizacji zwrotów za pośrednictwem WEB API.


W celu uzyskania szczegółów zapraszamy do kontaktu przez:

• formularz kliknij tu,

• naszą stronę internetową dodzwaniamy w ciągu 28 sekund,

• infolinię handlową 48 801 50 80 50.

Jak często będę dostawał wypłatę zgromadzonych środków?

Zgromadzone środki wypłacane są w następnym dniu roboczym, o ile przy rozliczeniu pokryły istniejące zobowiązania (np. prowizje, opłaty), chyba że Umowa stanowi inaczej.

Czy za realizację wypłat środków jest pobierana opłata?

Wypłaty środków są bezpłatne. Planet Pay nie pobiera z tego tytułu żadnych opłat.

Gdzie znajdę raporty dzienne transakcji ?

Raporty dzienne transakcji dostępne są w eBOK i znajdują się w zakładce „Rozliczenia”.

Do portalu eBOK zalogujesz się tu

Czy mogę mieć kilka rachunków do wypłaty środków?

Dla każdego sklepu może być przypisany inny numer rachunku. W celu dokonania zmiany rachunku prosimy o wypełnienie "Wniosku zmiany rachunku bankowego w umowie akceptacji płatności online przy użyciu Instrumentów płatniczych)". Formularz znajduje się tu


Dokument należy przesłać w formie elektronicznej (podpisanej poprzez: Podpis Zaufany, Kwalifikowany Podpis Elektroniczny) na adres ecommerce@planetpay.pl bądź pocztą tradycyjną na adres:

Planet Pay sp. z o.o. (ZOT POS)

ul. Szosa Zambrowska 100

18-400 Łomża

Jak mogę zmienić rachunek do wypłat?

W celu zmiany rachunku do wypłat środków prosimy o wypełnienie "Wniosku zmiany rachunku bankowego w umowie akceptacji płatności online przy użyciu Instrumentów płatniczych)". Formularz znajduje się tu 


Dokument należy przesłać w formie elektronicznej (podpisanej poprzez: Podpis Zaufany, Kwalifikowany Podpis Elektroniczny) na adres ecommerce@planetpay.pl bądź pocztą tradycyjną na adres:

Planet Pay sp. z o.o. (ZOT POS)

ul. Szosa Zambrowska 100

18-400 Łomża

Co to jest DCC i gdzie znajdę listę walut DCC obsługiwanych przez mój terminal?

DCC (ang. Dynamic Currency Conversion) to usługa pozwalająca obcokrajowcom na dokonywanie płatności w walucie rachunku swojej karty płatniczej. Podczas realizacji transakcji w punkcie handlowo-usługowym, Klient ma możliwość zapłaty w swojej walucie lub w PLN. Z tytułu transakcji DCC Akceptant otrzymuje upust na opłacie transakcyjnej, co obniża jego koszty obsługi płatności kartami. W ramach usługi DCC obsługiwanych jest aktualnie 29 walut, m.in. USD, EUR, CHF, GBP. Pełna lista walut dostępna jest tu

Czym się różni e-faktura od faktury papierowej?

Obydwie faktury są uznaną przez prawo formą rozliczenia płatności. Przesłanie faktury elektronicznej w formacie PDF jest zastąpieniem jej wysyłki w formie papierowej.

W przypadku rozliczania e-faktur, duplikaty również otrzymywane są w wersji elektronicznej natomiast faktury korygujące w formie papierowej.

Jakie podstawy prawne determinują ważność e-faktury?

Kwestie te określa Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.

Jak wyjaśnić wątpliwości odnośnie wystawionej e-faktury?

W celu wyjaśnienia jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt poprzez infolinię pod numerem tel. 801 50 80 50 lub poprzez formularz kontaktowy znajdujący się tu

Gdzie przechowywane są e-faktury?

E-faktury są przechowywane na platformie eBOK w zakładce "Rozliczenia" wraz z historią wpłat. FAKTURY podzielone są na nieopłacone ze wskazaną datą wystawienia, terminem płatności oraz kwotą do zapłaty, oraz na opłacone. Klikając w OPCJE, można zawsze pobrać wybraną fakturę w formacie PDF.

Jak często będę dostawał wypłatę zgromadzonych środków?

Zgromadzone środki wypłacane są w następnym dniu roboczym, o ile przy rozliczeniu pokryły istniejące zobowiązania (np. prowizje, opłaty), chyba że Umowa stanowi inaczej.

Czy za realizację wypłat środków jest pobierana opłata?

Wypłaty środków są bezpłatne. Planet Pay nie pobiera z tego tytułu żadnych opłat.

Gdzie znajdę raporty dzienne transakcji ?

Raporty dzienne transakcji dostępne są w eBOK i znajdują się w zakładce „Rozliczenia”.

Do portalu eBOK zalogujesz się tu

Czy mogę mieć kilka rachunków do wypłaty środków?

Dla każdego sklepu może być przypisany inny numer rachunku. W celu dokonania zmiany rachunku prosimy o wypełnienie "Wniosku zmiany rachunku bankowego w umowie akceptacji płatności online przy użyciu Instrumentów płatniczych)". Formularz znajduje się tu


Dokument należy przesłać w formie elektronicznej (podpisanej poprzez: Podpis Zaufany, Kwalifikowany Podpis Elektroniczny) na adres ecommerce@planetpay.pl bądź pocztą tradycyjną na adres:

Planet Pay sp. z o.o. (ZOT POS)

ul. Szosa Zambrowska 100

18-400 Łomża

Jak mogę zmienić rachunek do wypłat?

W celu zmiany rachunku do wypłat środków prosimy o wypełnienie "Wniosku zmiany rachunku bankowego w umowie akceptacji płatności online przy użyciu Instrumentów płatniczych)". Formularz znajduje się tu 


Dokument należy przesłać w formie elektronicznej (podpisanej poprzez: Podpis Zaufany, Kwalifikowany Podpis Elektroniczny) na adres ecommerce@planetpay.pl bądź pocztą tradycyjną na adres:

Planet Pay sp. z o.o. (ZOT POS)

ul. Szosa Zambrowska 100

18-400 Łomża

Co to jest DCC i gdzie znajdę listę walut DCC obsługiwanych przez mój terminal?

DCC (ang. Dynamic Currency Conversion) to usługa pozwalająca obcokrajowcom na dokonywanie płatności w walucie rachunku swojej karty płatniczej. Podczas realizacji transakcji w punkcie handlowo-usługowym, Klient ma możliwość zapłaty w swojej walucie lub w PLN. Z tytułu transakcji DCC Akceptant otrzymuje upust na opłacie transakcyjnej, co obniża jego koszty obsługi płatności kartami. W ramach usługi DCC obsługiwanych jest aktualnie 29 walut, m.in. USD, EUR, CHF, GBP. Pełna lista walut dostępna jest tu

Czym się różni e-faktura od faktury papierowej?

Obydwie faktury są uznaną przez prawo formą rozliczenia płatności. Przesłanie faktury elektronicznej w formacie PDF jest zastąpieniem jej wysyłki w formie papierowej.

W przypadku rozliczania e-faktur, duplikaty również otrzymywane są w wersji elektronicznej natomiast faktury korygujące w formie papierowej.

Jakie podstawy prawne determinują ważność e-faktury?

Kwestie te określa Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.

Jak wyjaśnić wątpliwości odnośnie wystawionej e-faktury?

W celu wyjaśnienia jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt poprzez infolinię pod numerem tel. 801 50 80 50 lub poprzez formularz kontaktowy znajdujący się tu

Gdzie przechowywane są e-faktury?

E-faktury są przechowywane na platformie eBOK w zakładce "Rozliczenia" wraz z historią wpłat. FAKTURY podzielone są na nieopłacone ze wskazaną datą wystawienia, terminem płatności oraz kwotą do zapłaty, oraz na opłacone. Klikając w OPCJE, można zawsze pobrać wybraną fakturę w formacie PDF.

Kupujący

Dostarczony towar jest niezgodny z opisem/uszkodzony. Co powinienem zrobić w takiej sytuacji?

W takiej sytuacji prosimy o kontakt z odbiorcą płatności. W przypadku braku porozumienia z odbiorcą płatności prosimy o zgłoszenie reklamacji bezpośrednio do odbiorcy płatności albo w przypadku płatności kartą płatniczą do wydawcy karty, np. banku.

Jak mogę anulować płatność?

Jeśli transakcja została opłacona Planet Pay nie ma możliwości anulowania płatności. Zwrot środków z tytułu płatności jest możliwy wyłącznie przy udziale i z inicjatywy odbiorcy płatności. Prosimy o kontakt z odbiorcą płatności, który może zlecić zwrot środków do niezrealizowanego zamówienia.

Jak mogę dokończyć przerwaną płatność?

Jeżeli proces płatności został przerwany nie ma możliwości, aby do niego powrócić i go dokończyć.

Prosimy o kontakt z odbiorcą płatności. Odbiorca płatności poinformuje, czy w takiej sytuacji jest konieczne ponowne złożenie i opłacenie zamówienia lub wskaże inną drogę postępowania.

Jak sprawdzić czy moje zamówienie zostało opłacone?

Aktualna informacja o statusie transakcji znajduje się w wiadomości mailowej, którą wysłaliśmy po rozpoczęciu płatności na adres e-mail podany podczas składania zamówienia.

Status "transakcja zaakceptowana" świadczy o tym, że zamówienie zostało opłacone, a informacja o statusie transakcji została przekazana do odbiorcy płatności.

Status "transakcja zakończona niepowodzeniem" świadczy o tym, że zamówienie nie zostało opłacone.

Na jakim etapie jest realizacja mojego zamówienia?

W celu weryfikacji etapu realizacji zamówienia prosimy o kontakt z odbiorcą płatności (sklepem, w którym zostało złożone zamówienie).

Odbiorca płatności nie wysłał opłaconego zamówienia. Co powinienem zrobić w takiej sytuacji?

Jeśli płatność została zrealizowana i zamówienie zostało opłacone przekazaliśmy środki do odbiorcy płatności. Nie mamy możliwości, aby anulować płatność czy też zwrócić środki bez udziału odbiorcy płatności. W celu wyjaśnienia sytuacji prosimy o kontakt z odbiorcą płatności, Planet Pay nie posiada informacji dotyczących statusu realizacji zamówienia. W przypadku braku porozumienia z odbiorcą płatności prosimy o zgłoszenie reklamacji bezpośrednio do odbiorcy płatności lub w przypadku płatności kartą płatniczą, do wydawcy karty np. banku.

Czy mogę dokonać płatności kartą płatniczą wydaną w innej walucie niż PLN?

Tak, jest możliwość dokonania płatności kartą wydaną w innej walucie niż PLN. Jako metodę płatności należy wybrać płatność kartą, a następnie podać dane karty.

Chcę zrezygnować z opłaconego zamówienia. Czy możecie mi zwrócić środki z tej transakcji?

W celu anulowania zamówienia oraz uzyskania zwrotu prosimy o kontakt bezpośrednio z odbiorcą płatności.

Czy dokonywanie płatności przez bramkę płatniczą Planet Pay jest bezpieczne?

Tak, dokonywanie płatności w bramce płatniczej Planet Pay jest bezpieczne. Planet Pay jest Krajową Instytucją Płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), wpisaną do rejestru usług płatniczych prowadzonego przez KNF pod nr IP31/2015. Dodatkowo bezpieczeństwo przetwarzanych przez nas danych kartowych potwierdza co roku odnawiany certyfikat PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

Dlaczego otrzymałem maila od Planet Pay?

Planet Pay jako operator płatności sklepu internetowego, w którym dokonujesz zakupu informuje Cię o rozpoczęciu transakcji płatniczej. Twój adres mailowy Planet Pay przetwarza w związku realizacją Twojej płatności w ramach usługi płatniczej świadczonej przez Planet Pay na rzecz odbiorcy płatności.

Na jakim etapie jest realizacja mojego zamówienia?

W celu weryfikacji etapu realizacji zamówienia prosimy o kontakt z odbiorcą płatności (sklepem, w którym zostało złożone zamówienie).

Odbiorca płatności nie wysłał opłaconego zamówienia. Co powinienem zrobić w takiej sytuacji?

Jeśli płatność została zrealizowana i zamówienie zostało opłacone przekazaliśmy środki do odbiorcy płatności. Nie mamy możliwości, aby anulować płatność czy też zwrócić środki bez udziału odbiorcy płatności. W celu wyjaśnienia sytuacji prosimy o kontakt z odbiorcą płatności, Planet Pay nie posiada informacji dotyczących statusu realizacji zamówienia. W przypadku braku porozumienia z odbiorcą płatności prosimy o zgłoszenie reklamacji bezpośrednio do odbiorcy płatności lub w przypadku płatności kartą płatniczą, do wydawcy karty np. banku.

Czy mogę dokonać płatności kartą płatniczą wydaną w innej walucie niż PLN?

Tak, jest możliwość dokonania płatności kartą wydaną w innej walucie niż PLN. Jako metodę płatności należy wybrać płatność kartą, a następnie podać dane karty.

Chcę zrezygnować z opłaconego zamówienia. Czy możecie mi zwrócić środki z tej transakcji?

W celu anulowania zamówienia oraz uzyskania zwrotu prosimy o kontakt bezpośrednio z odbiorcą płatności.

Czy dokonywanie płatności przez bramkę płatniczą Planet Pay jest bezpieczne?

Tak, dokonywanie płatności w bramce płatniczej Planet Pay jest bezpieczne. Planet Pay jest Krajową Instytucją Płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), wpisaną do rejestru usług płatniczych prowadzonego przez KNF pod nr IP31/2015. Dodatkowo bezpieczeństwo przetwarzanych przez nas danych kartowych potwierdza co roku odnawiany certyfikat PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

Dlaczego otrzymałem maila od Planet Pay?

Planet Pay jako operator płatności sklepu internetowego, w którym dokonujesz zakupu informuje Cię o rozpoczęciu transakcji płatniczej. Twój adres mailowy Planet Pay przetwarza w związku realizacją Twojej płatności w ramach usługi płatniczej świadczonej przez Planet Pay na rzecz odbiorcy płatności.

Masz inne pytania?

Skontaktuj się z nami. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.